Идеяның авторы – университеттің жоғары біліктілік санатындағы логопед-дефектологы Рауан Байчинов. Ғалым командасымен мнемотехника, логоритмика, логопедиялық альбом, дыбыстарды дұрыс айтуға арналған нұсқаулық және тұтығып сөйлейтін балалар үшін QR кодтары бар оқу кітаптарын қамтитын әдістемелік құралдардың бірнеше түрін дайындаған.
Айта кетейік, барлық материалдар қазақ тілінде жасалған. Алайда, ғалымдар орысша нұсқасы да жоғары сұранысқа ие екенін айтады. Ата-аналар мен мамандандырылған мекемелердің өкілдері қазірдің өзінде танылып келе жатқан нұсқаулықтардың аудармаларына қызығушылық білдіруде.
Ғалымдар ұсынған әзірлемелердің ішіндегі ең танымалы – мнемотехника. Яғни, арнайы карталармен жұмыс істеу беріліп, балаға біліктілік құрылымы мен міндеттерін қамтитын үш кезеңді тізбекпен әңгіме құрастыру ұсынылады. ШҚУ ғалымдары әсіресе бүлдіршіндердің дыбыстарды дұрыс айтуына аса назар аударады.
Бүгінде логопедиялық тәжірибеде 6-7 жастағы балаларда дыбыстық айтылымның бұзылуы жиі кездесетін мәселе. Атап айтқанда, ауыстыру, бұрмалау, ысқырықты араластыру, үнді дыбыстық топтарының гуілі байқалады. Ал, бұндай балаларға тиімді, жүйелі, жеке логопедиялық көмек қажет. Сондай-ақ тіл, музыка және дене жаттығулары арқылы жүзеге асырылатын емдік ритмика бойынша нұсқаулық әзірленді. Логоритмика әртүрлі сөйлеу бұзылыстары бар балаларға оң әсер ететіні ғылыми дәлелденген.
Фото: gov.kz
Ауқымды жұмыс аясында ШҚУ ғалымдары ойын жаттығулары кешенінен тұратын логопедиялық альбом да дайындаған. Жинаққа қызықты эксперименттік тапсырмалар іріктеліп алынған. Әдістемелік құрал логопедтерге, дефектологтарға, тәрбиешілерге, ата-аналарға және дефектология факультетінің студенттеріне арналған.